Assalamualaikum -- Ohh hello dear :)terima kasih jejak kaki :) kalau tak suka boleh jalan laju sikit . bye :D <3

Friday 6 January 2012

kenapa baru sekarang kau nak bagitahu aku ?

assalamualaikum and hello :)


semalam aku keluar pergi makan makan seangkatan ronda ronda cari
ketenangan hidup  dekat tasik putrajaya tuh , fuhhhh bestnya dating dekat situ .
Lu nak tahu , ramai woo mamat mamat bawak awek dia dating sana ,
baek yang bertudung mahupon tak .  semua pakat pakat lentok kat dada je woo .






parent aku dekat tempat lain , aku gerak tempat lain kan nak cari  ketenangan hidup :)
aku lemparkan pandangan dekat  tasik  , aku bersiul kecil !
dengan harapan ade aa pakwe sorang dua  datang tegor ,

' hye dek , sorang je ' ? 

tapi harapan aku hancur , memang ada orang tegor , tapi tanya

emmm akak , tong sampah kat mana ?



cisss ! dek , akak bukan guard sini ! shilaka lu dek !
masa budak tu tanya , aku rasa macam nak bagi lutut je dekat dia !



2 minit lepas budak tuh bla , hati aku dah caci maki dah !
woii geram sial ! ahhh lantak laa .
aku lemparkan pandangan ke langit , bulan megah pancarkan cahaya dia ..
otomatik aku  ingat kata kata hikmat yang tertulis dalam novel
yang aku pinjam dari kawan aku sampai lupa nak pulangkan .



kalau awak rindu seseorang , tengok laa bulan tu sebab dia pon akan tengok bulan yang sama



hati aku bergetus , hmmm alangkah syoknya kalau ada orang cakap kata kata manis
macam tu dekat aku , aku tak pernah dapat pakwe yang ala ala jiwa jiwa blues macam tuh !



aku senyum nipis .. takpe aku maseh muda ..




tiba tiba aku teringat seseorang , ex  classmate aku .
aku dah lama suka dekat dia , satu kelas tahu woo . hihi
aku teringat satu kisah , masa tuh cikgu mintak tolong suruh bebudak kelas
aku sign borang apa tah , aku pon lupa haaa !








aku panggil cermat satu persatu nama diorang , kang salah sebut satu hal pulak .
sampai satu nama budak yang aku syok tuh , aku dah malu nak panggil
tapi aku panggil jugak , cikgu dah amanahkan kerja mintak atogerap tu dekat aku .
masa aku panggil tuh , aku dah boleh dengar deheman nakal budak lelaki dekat belakang
budak yang aku suka gegas ke tempat aku , aku pon tunjuk tempat nak kena otogerap tuh
dia sign guna pensil pulak dah ,  aku cakap :



' weh guna pen laa . nah ! '


dia ambik sambil senyum .. aku tunduk maluuuu . hiihihihihih !
kawan aku yang sebelah dah siku siku aku dah , merah muka aku tahan maluu
aku cubit manja peha kawan aku  , terkekeh kekeh dia gigih gelakkan aku . cittttt !
lepas dia tinggalakan otogerap tuh . dia berlalu pergi , tergesa gesa pulak tuh !
aku ketawa kecil . malu jugak agaknya !
lepas tuh aku tengok pensil dia tinggal dekat atas meja aku . cepat cepat aku panggil ,





 weyyy , pensil  kau  , err tertinggal ..



dia pandang  , aku tunduk malu . dia gapai pen sekali gus terpegang tangan aku .
awwwww aku terkesima , cepat cepat aku lepaskan pen .




bila ingat balik sumpah cam bangang je rasa , aku senyum pandang parents aku
yang tengah borak apa tah , kuat betol bapak aku gelak . jauhh kot kami aku rasa -..-





aku cepat cepat bla  jauh sikit , ahhh lega sunyi sikit sini , bintang banyak pulak tuh !
tiba tiba aku dengar derap kaki tak jauh dari tempat aku berdiri .
sayup aku dengar ada orang panggil aku ..




elya ......




aku pandang belakang , ehhh classmate aku !
gilaaaaaa terkezuuttttttt tau ,  dah laa aku baru teringat dekat dia !
nampak segak dia dalam  malam tuh .


aku : ehh kau buat apa dekat sini ?


dia  :  jalan jalan , kau ? 


aku : sama , cari ketenangan hidup je .


dia  : haha , emmm aku nak tanya kau sesuatu boleh ?


aku : haha , sejak bila kau pandai nak tanya sesuatu ? haa tanya laa .


dia  : betol ke kau suka aku ?  sambil pandang tasik yang meluas 


aku  : hmmmmmm , cerita lama . biar jelaaa . kenapa kau tanya ?


dia   : sebab aku suka kau jugak :)


aku : kenapa sekarang baru kau nak bagitahu ?


dia : hmmm , dulu aku malu ..... 




aku senyum nipis , hati aku dah berdengup . aku diammm , tunduk membisu .
apa nih , ahhhhh aku tak boleh tewas mungkin ini hanya rancangan ! bentak hati aku .



dia bersuara ,



elya kenapa kau diam . aku tak tipu laaaa .  pantas dia capai tangan aku sambil bersuara ..



kalau aku pindah kau sanggop tunggu aku ?




dengan penuh ego aku bersuara ..


errrr kau cakap apa nih ? dah laaa aku malas nak pikir lagi hal nih . serabot ! 



elya , pandang mata aku .... aku dah lama pendam .....


kejap , kata aku ringkas .. henset aku berbunyii .. 










lagu magic dendangan salena gomez lahir dari henset aku ..
nyaring sekali ... begitu dekat bunyi dengan telinga aku .
aku tenyeh tenyeh mata aku , dalam samar samar aku baca text yang aku dapat .



wehh kau katt manaaaa !!

.........................















aku tersedar dari mainan tidur yang begitu asyik  itu !
ahhhhh , takkan diorang tak tahu aku tak pergi sekolah . ceeetttt !
kacau laaaa mimpi aku ! bukan senang nak mimpi cenggitu . shilaka !





mak aku pulak dah membebel suruh basuh baju sekolah ,  aku senyum nipis !
emmm sedap jugak  mimpi macam nih . kata hati aku ....





p/s : amacam ? mimpi aku kali nih ada macam drama melayu tak ?