Assalamualaikum -- Ohh hello dear :)terima kasih jejak kaki :) kalau tak suka boleh jalan laju sikit . bye :D <3

Saturday 21 January 2012

entah

assalamualaikum and hello :)


memetik kata kata cikgu bahasa inggeris aku dulu " POLITIK is a stupid thing " .
masa kecik kecik dulu aku bodoh lagi . natang potitik pon aku tak tahu apa .
sekarang aku dah besar , aku tahu tu apa benda .
ya ! sekarang baru aku tahu , baru aku sedar apa yang dimaksudkan STUPID oleh cikgu aku .


sejak internet aku dah elok , aku pon menggila tengok youtube .
muka watlek err main PC , yelah tenet tengah lajukan :) *BANGGA
setelah beberapa video aku tonton , mendidih didih darah aku baca komen orang .
tak cukup dengan ayat kurang hajarnye menyakitkan hati pulak tuh !

" kalau aku jumpa kau , aku ludah muka kau . puihhhhh ! puihhhh ! "

tapi ada ayat yang aku senyum , aku setuju sangat baca ayat tuh !

" KENA TURUN BENDERA PUN NAK NANGIS KE ? "
" ISU BUNUH TAK NAK KECOH DAH KE ? "
" JANGAN INGAT BUDAK SEKARANG BODOH ,NAK TIPU ORANG KAMPUNG BOLEH LA "


memetik kata - kata mak aku . kalau betul la kerjaya kau penguam bila besar nanti
ibu mohon kau jangan laa terjebak dalam politik , susah jadi penguam nih .
orang salah kau lepaskan , orang yang tak salah kau salahkan . BERDOSA !
sekarang baru aku sedar , aku patut tukar cita-cita aku .
aku tahu jauh di sudut hati mak aku tak restu cita cita ku  *walaupun belum compem !

masa perhimpunan B kecoh dulu , surat khabar doh tayang nuh depan sekali .
TV 3 dok hingang tayang video hat sembuq sembuq asap . SERABOT !
satu hari , bapak aku beli surat khabar  . aku belek teliti !
title depan :

SIAPA GANAS ? POLIS ATAU RAKYAT ?

aku pon teruja je tengok title cam tuh . aku belek sampai kerut kening .

" pandai jugak orang surat khabar nih main photoshop . " dalam hati aku

mana taknye , ada gambar polis , pastu dengan sorang lelaki .
lelaki tu tangan dia lengkap , tapi selang 1 cm jari dia ada gambar tangan pegang bom .
haduhhh fail fail ! aku rasa editor surat kabar tu baru belajar main photoshop .
aku nih tak layak lagi nak berbicara pasal politik .
masa sekolah rendah dulu , cakap je pasal politik .
semua takut , ada sampai jerit kuat kuat dalam kelas

" woi , jangan cakap pasal politik laa , nanti kena tangkap "

hadeh , heran ! ade pulak polis dalam kelas tuh nak tangkap .


tapi ... haih entahlaa ... apa nak jadilaaa .. dunia dunia ..
tapi aku sangat berterima kaseh laa kepada cikgu bahasa inggeris aku tuh .
awal awal lagi dia dah bagi tahu . salam :)